Είμαι μια νέα μαμά και σκέφτηκα να μοιραστώ μαζί σας, μέσω του blog μου, όλη την εμπειρία που είχα στην εγκυμοσύνη αλλά και όσα θα έρθουν από εδώ και πέρα. Γίνετε μέλος και στείλτε μου email στο vivliolatreia@gmail.com ή στο ksanthompoumpouras@gmail.com με τις δικές σας εμπειρίες τοκετού, τα δωμάτια που διαμορφώσατε για τα μωρά σας με φωτογραφίες, απορίες ή και συμβουλές που θέλετε να δώσετε στην άλλες μανούλες.

Κυριακή, 21 Νοεμβρίου 2010

ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ: Μύθοι & αλήθειες

Έχετε βαρεθεί να ακούτε τους γύρω να σας λένε συνεχώς τι πρέπει και τι δεν πρέπει να κάνετε τώρα που είστε έγκυος; Ήρθε η ώρα να ενημερωθείτε για το ποια απ’ όλα όσα σας λένε ισχύουν.

Τώρα που είστε έγκυος ίσως έχετε παρατηρήσει ότι όλοι γύρω σας έχουν… πτυχίο ιατρικής! Πιθανόν οι φίλοι σας, η αδερφή σας, η πεθερά σας, ακό­μη και άγνωστοι να σας βομβαρδίζουν με συμβουλές σχετικά με το τι εί­ναι ασφαλές και τι όχι τώρα που η κοιλιά σας μεγαλώνει. Αν και όλοι έχουν κα­λή πρόθεση, οι συμβουλές μπορεί να έρχονται σε αντίθεση μεταξύ τους, να σας μπερδεύουν ή να είναι εντελώς λάθος. Ηρεμήστε! Με τη βοήθεια των ειδικών κα­ταφέραμε να «ξεσκεπάσουμε» κάποιους από τους πιο κοινούς μύθους και σας τους παρουσιάζουμε…
μύθος 1ος  
Οι παλμοί της καρδιάς σας δεν πρέπει να ξεπερνούν τους 140.
 
η αλήθεια  
Πολλοί γιατροί θα συμφω­νήσουν ότι οι παλμοί μιας εγκύου που γυμνάζεται την ώρα της άσκησης δεν πρέπει να ξεπερνάνε τους 140. Όμως, το Αμερικανικό Κολέγιο Μαιευτικής και Γυναικολογίας εδώ και χρόνια έχει πά­ψει να δέχεται κάτι τέτοιο. «Δεν υπάρχει πλέον ένας και μοναδικός απαράβατος κανόνας για τον καρδιακό παλμό, για­τί δεν αποτελεί πάντα σωστή ένδειξη του πόσο έντονη είναι η άσκηση» λέει η Annette Lang, ειδικός φυσικής αγωγής με ειδίκευση στην προ και μετά εγκυμο­σύνης άσκηση στη Νέα Υόρκη. Αν είστε σε καλή φόρμα, η καρδιά σας την ώρα της άσκησης μπορεί να φτά­σει τους 140 παλμούς πολύ εύκολα και χωρίς κανένα πρόβλημα. Αν όμως είστε αγύμναστη, το νούμερο αυτό είναι επι­κίνδυνα υψηλό για την υγεία σας. Σύμ­φωνα με τη Lang, οι έγκυες πρέπει να γυμνάζονται με μέτρο. Πώς θα κατα­λάβετε ότι το έχετε υπερβεί; «Κάντε το τεστ του διαλόγου: παρόλο που θα εί­στε λαχανιασμένη, θα πρέπει να μπο­ρείτε να κάνετε μια συζήτηση» λέει ο Jon Snyder, M.D., καθηγητής μαιευτι­κής και γυναικολογίας στο πανεπιστή­μιο της Νέας Υόρκης. Αν παρατηρήσε­τε ότι λαχανιάζετε τόσο που δεν μπο­ρείτε να πείτε λέξη, ρίξτε λίγο το ρυθ­μό σας. Αν πάλι μπορείτε να μιλάτε με ευκολία, συνεχίστε. «Όσο αισθάνεστε καλά, είναι μάλλον ασφαλές να συνεχί­σετε τις δραστηριότητες που κάνατε και προτού μείνετε έγκυος, συμπεριλαμβα­νομένου του τρεξίματος και του ποδη­λάτου γυμναστικής» λέει η Lang. Όσο η κοιλιά σας θα μεγαλώνει, από μόνος του ο οργανισμός σας θα σας υποδείξει να μειώσετε λίγο την ένταση της άσκη­σης που κάνετε.
 
μύθος 2ος  
Αν πρόκειται να ταξιδέψετε, n καλύτερη περίοδος είναι κατά τη διάρκεια του 1ου τριμήνου.
 
η αλήθεια  
Ίσως σας φαίνεται από­λυτα φυσιολογικό να πάτε ταξίδι με το αυτοκίνητο ή το αεροπλάνο κατά τους πρώτους τρεις μήνες της εγκυμοσύνης σας, τότε που δεν έχετε ακόμη κοιλιά και κινείστε σχετικά πιο εύκολα. Παρ’ όλα αυτά, σύμφωνα με νέα μελέτη του Αμερικανικού Κολεγίου Μαιευτικής και Γυναικολογίας, το 1° τρίμηνο είναι και το πιο επικίνδυνο για ταξίδια. «Οι πιθανό­τητες αποβολής είναι μεγαλύτερες κατά τη διάρκεια των πρώτων 14 εβδομάδων της κύησης, άρα καλό θα ήταν αυτό το διάστημα να μη βρίσκεστε μακριά από το γιατρό σας» εξηγεί η Savita Khosla, M.D., γυναικολόγος στο Hackensack University Medical Center, στο Νιου Τζέρσι. «Επιπλέον, τόσο τα κενά αέρος στο αεροπλάνο όσο και οι στροφές με το αυτοκίνητο μπορεί να προκαλέσουν ή να επιτείνουν τη ναυτία που νιώθετε αυτήν τη περίοδο» συμπληρώνει. Τα καλά νέα είναι ότι αν η εγκυμοσύνη σας δεν έχει χαρακτηριστεί ως «υψηλού κινδύνου», το 2° τρίμηνο είναι η πιο κα­τάλληλη περίοδος για μια μικρή από­δραση. Η αυξημένη ροή του αίματος στον οργανισμό αυτό το διάστημα σας δίνει μεγαλύτερη ενέργεια, αλλά και η κοιλιά σας δεν θα έχει μεγαλώσει ακό­μη τόσο σε σημείο που θα σας εμπο­δίζει. «Παρ’ όλα αυτά, πρέπει να προ­σέχετε πάρα πολύ κατά τη διάρκεια ενός αεροπορικού ταξιδιού» λέει ο Dr Khosla. «Κάντε το ταξίδι σας πιο άνετο πίνοντας 250ml νερό κάθε δύο ώρες, περπατήστε πάνω κάτω στο διάδρομο κάθε μία ώρα και περιορίστε τα αλμυ­ρά σνακ, όπως φιστίκια, πατατάκια και κρακεράκια, που μπορεί να σας προκα­λέσουν πρήξιμο.

Κάτι άλλο που πρέπει να προσέχετε: Πα­ρόλο που οι περισσότερες αεροπορικές εταιρίες επιτρέπουν στις εγκύους να πε­τάνε μέχρι την 36η εβδομάδα, ίσως ανα­καλύψετε ότι μετά τους 7,5 μήνες το τα­ξίδι δεν είναι και τόσο άνετο. «Επιπλέ­ον, υπάρχουν αρκετές πιθανότητες για πρόωρο τοκετό ή άλλες επιπλοκές» επι­σημαίνει ο Dr Khosla. Γι’ αυτόν το λόγο συμβουλεύει να περιοριστείτε στα τα­ξίδια με το αυτοκίνητο, και μάλιστα σε αποστάσεις όσο το δυνατόν πιο κοντά στο σπίτι σας.
 
μύθος 3ος  
Μία έγκυος γυναίκα πρέπει να πάρει 9 με 13 κιλά.

η αλήθεια  
Ξεχάστε εντελώς αυτά τα νούμερα! Πλέον, όταν μιλάμε για τα κι­λά της εγκυμοσύνης, δεν υπάρχει κα­νόνας. Οι περισσότερες γυναίκες ίσως πάρουν 9 με 13 κιλά, αν και στην πραγ­ματικότητα αυτό εξαρτάται από το πό­σα κιλά ήταν μια γυναίκα πριν μείνει έγκυος. Οι γυναίκες με δείκτη μάζας σώματος (ΔΜΣ) κάτω από 18 πρέπει να στοχεύουν στο ανώτατο όριο, ενώ αυ­τές με ΔΜΣ πάνω από 25 καλό θα ήταν να μην πάρουν πάνω από 7 κιλά. Και αν ο ΔΜΣ είναι πάνω από 30, ίσως πρέπει να πάρετε μόνο 6 κιλά. Ακόμη και στις γυναίκες που περιμένουν δίδυμα ο Dr Snyder συμβουλεύει να μην πάρουν πά­νω από 15 κιλά επειδή το επιπλέον βά­ρος μπορεί να οδηγήσει σε πόνους στην πλάτη και να έχει ως αποτέλεσμα έναν πιο δύσκολο τοκετό. Και το πιο σημαντι­κό πλεονέκτημα του να μην πάρετε πε­ρισσότερα κιλά απ’ όσα πρέπει; Μετά τον τοκετό θα σας είναι πιο εύκολο να ανακτήσετε το βάρος που είχατε προ­τού μείνετε έγκυος!
 
μύθος 4ος  
Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης δεν πρέπει να τρώτε τροφές όπως φρέσκα τυριά και θαλασσινά.

η αλήθεια  
«Αυτό δεν ισχύει» λέει η Rose Ann Hudson, μία από τους συγγρα­φείς του βιβλίου Eating for Pregnancy (Τρώγοντας στην εγκυμοσύνη). «Μπορείτε να φάτε οποιοδήποτε είδος τυριού επι­θυμείτε, αρκεί να είναι παστεριωμένο». (Στο παρελθόν τα περισσότερα μαλακά τυριά φτιάχνονταν από μη παστεριω­μένο γάλα, πράγμα που τα καθιστούσε απαγορευτικά στην εγκυμοσύνη). Επι­πλέον, τα μαγειρεμένα θαλασσινά είναι ασφαλή, και μάλιστα συστήνονται από τους ειδικούς. Αν και καλό θα ήταν να αποφύγετε το βασιλικό σκουμπρί, τον καρχαρία, τον ξιφία και το λευκό μπα­καλιάρο (λόγω της μεγάλης τους περι­εκτικότητας σε υδράργυρο), μπορεί­τε με ασφάλεια να καταναλώνετε 340 γρ. οποιουδήποτε άλλου ψαριού, όπως τόνος σε κονσέρβα, γαρίδες, σολομός, μπακαλιάρος και γατόψαρο. Ένας ακό­μη σημαντικός λόγος για να προτιμήσε­τε τα ψάρια; To DHA (δοκοσαεξαενοϊκό οξύ). Αυτό το λιπαρό οξύ είναι απαραίτη­το για την ανάπτυξη του εγκεφάλου και των ματιών του μωρού κατά την εγκυ­μοσύνη και υπάρχει σε πολλά είδη ψα­ριών (κυρίως στον μπακαλιάρο και στο σολομό). Τα ψάρια με περισσότερο λί­πος (όπως ο σολομός και το σκουμπρί) περιέχουν επίσης υψηλή συγκέντρωση Ω3 λιπαρών οξέων, οπότε θεωρούνται και αυτά υγιεινές επιλογές.
ΚΑΙ ΜΕΡΙΚΕΣ ΑΛΗΘΕΙΕΣ

ΤΟ ΣΟΥΣΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ

Το ωμό ψάρι είναι πολύ πιθανό να έχει παράσιτα. Αν μολυνθείτε, οι εμετοί και η διάρροια ίσως προκαλέσουν αφυδάτωση σε εσάς και το μωρό σας. *

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ… ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΗΣΕΤΕ ΤΟ ΤΖΑΚΟΥΖΙ ΚΑΙ ΤΗ ΣΑΟΥΝΑ

Και τα δύο ανεβάζουν τη θερμοκρασία του σώματος, πράγμα που, σύμφωνα με κάποιες μελέτες, μπορεί να προκαλέσει ανωμαλίες στο έμβρυο.

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΦΥΓΕΤΕ ΤΑ ΑΘΛΗΜΑΤΑ ΕΠΑΦΗΣ

Οι πολεμικές τέχνες απαιτούν επαφή με άλλα άτομα. Το ίδιο ισχύει και για το ποδόσφαιρο και το μπάσκετ. Αν πέσετε ή σας χτυπήσουν, η επιπλέον δύναμη που θα ασκηθεί στην κοιλιά μπορεί να είναι πολύ επικίνδυνη για το μωρό σας.

Της Shivani Vora
Πηγή: Parents – Νοέμβριος 2010 – Τεύχος 31
http://www.moro-blog.gr

1 σχόλιο:

  1. Καλησπέρα!!!
    Πριν απο λίγες μέρες πήραμε το πρώτο μας βραβείο και θέλαμε με την σειρά μας να το μοιραστούμε μαζί σου, για την εξαιρετική δουλειά που κάνεις στο μπλογκ!
    Μπορείς να το δεις εδώ http://shopping-mommy.blogspot.com/2010/11/blog-post_22.html

    Φιλικά,
    Γαλήνη
    http://shopping-mommy.blogspot.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή