Είμαι μια νέα μαμά και σκέφτηκα να μοιραστώ μαζί σας, μέσω του blog μου, όλη την εμπειρία που είχα στην εγκυμοσύνη αλλά και όσα θα έρθουν από εδώ και πέρα. Γίνετε μέλος και στείλτε μου email στο vivliolatreia@gmail.com ή στο ksanthompoumpouras@gmail.com με τις δικές σας εμπειρίες τοκετού, τα δωμάτια που διαμορφώσατε για τα μωρά σας με φωτογραφίες, απορίες ή και συμβουλές που θέλετε να δώσετε στην άλλες μανούλες.

Παρασκευή, 8 Οκτωβρίου 2010

39 ερωτήσεις για την εγκυμοσύνη

Η εγκυμοσύνη είναι μια ευαίσθητη περίοδος κατά την οποία η γυναίκα πρέπει να προσέξει ιδιαιτέρως, χωρίς άγχος, πίεση και υπερβολές. Κάποιες συνήθειες του παρελθόντος πρέπει να αλλάξουν ριζικά, ενώ σε κάποιες άλλες πρέπει να γίνουν μικρές τροποποιήσεις. Ο κανόνας πάντως είναι ότι και στην εγκυμοσύνη (σχεδόν) τα πάντα επιτρέπονται, αλλά με προϋποθέσεις.


1. Μπορώ να βάψω τα μαλλιά μου; (ανταύγειες, φυτική βαφή, χέννα, μόνιμη βαφή, περμανάντ κ.α.)
Αν και δεν υπάρχουν ενδείξεις σύμφωνα με τις οποίες το βάψιμο των μαλλιών κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης παρουσιάζει παρενέργειες τόσο για την έγκυο όσο και για το έμβρυο, εν τούτοις καλό θα είναι να αποφύγουμε το βάψιμο των μαλλιών μας. Το σίγουρο είναι ότι την περίοδο της εγκυμοσύνης μας το δέρμα γίνεται αρκετά πιο ευαίσθητο με αποτέλεσμα η εμφάνιση αλλεργιών στο τριχωτό του κεφαλιού να είναι πιο συχνές. Στην περίπτωση που δεν αντέχουμε με τίποτα την εικόνα των άβαφτων μαλλιών μας και δεν μπορούμε να κάνουμε υπομονή, μια λύση είναι οι ανταύγειες. Με την μέθοδο της ανταύγειας η βαφή δεν έρχεται σε άμεση επαφή με το δέρμα του κεφάλιού μας και έτσι δεν υπάρχει ενδεχόμενος φόβος από τα χημικά της βαφής. Προσοχή σε καμία περίπτωση η βαφή δεν θα πρέπει να μείνει παραπάνω από 1 ώρα πάνω στο κεφάλι μας.

2. Μπορώ να συνεχίσω κανονικά το μανικιούρ και το πεντικιούρ μου;
Αυτό που μπορεί να μας ενοχλήσει κατά την διαδικασία του μανικιούρ και πεντικιούρ μας δεν είναι αυτή καθέ αυτή η διαδικασία αλλά οι έντονες μυρωδιές του ασετόν και του μανό, οι οποίες μπορούν πολύ εύκολα να μας προκαλέσουν ναυτία ή ζαλάδα. Παρ όλα αυτά η διαδικασία του μανικιούρ - πεντικιούρ δεν μπορεί να παραλληλιστεί άμεσα με κάποιο πρόβλημα στην εγκυμοσύνη μας. Βέβαια θα πρέπει για την περιποίηση των άκρων μας να πάμε σε ένα πρόσωπο εμπιστοσύνης, που γνωρίζουμε καλά και το οποίο ακολουθεί τους κανόνες υγιεινής αποστειρώνοντας τα εργαλεία του. Μια ωραία ιδέα είναι να αγοράσουμε δικά μας εργαλεία μανικιούρ και πεντικιούρ και κάθε φορά που πηγαίνουμε στο ραντεβού μας, να παίρνουμε τα δικά μας.

3. Μπορώ κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης μου να πάω σε πρόγραμμα spa; (σάουνα, χαμάμ, θερμαινόμενες πισίνες, περιποιήσεις με φύκια με λάσπη με ζεστές πέτρες)
Spa: Μην σας ακούγεται περίεργο υπάρχουν ειδικά προγράμματα σπα για εγκύους. Το ειδικό πρόγραμμα spa για εγκύους περιλαμβάνει ειδική περιποίηση προσώπου και σώματος.
Σάουνα – Χαμάμ: Αν και δεν έχει εξακριβωθεί κάτι για την ενοχή της σάουνας στην εγκυμοσύνη είναι καλύτερα να αποφεύγεται η χρήση της. Η σάουνα αποτελεί κέντρο αναπαραγωγής και ανάπτυξης μυκήτων ενώ η εναλλαγή των υψηλών θερμοκρασιών, με το κρύο νερό του ντους έχει σαν αποτέλεσμα να αναστατωθεί το μωρό.

4. Συνηθίζω να πηγαίνω για μασάζ μια φορά το μήνα. Μπορώ να συνεχίσω το καθιερωμένο πρόγραμμα μασάζ και κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης μου; Το μασάζ στις ειδικές καρέκλες με δόνηση ελλοχεύει κινδύνους;
Μασάζ με ένα λάδι ήπιας μορφής χωρίς πολλά αρώματα δεν φαίνεται να απαγορεύεται στη διάρκεια της εγκυμοσύνης μας. Εν τούτοις θα πρέπει να είμαστε προσεκτικές στον τρόπο που θα ξαπλώνουμε. Σε μια προχωρημένη εγκυμοσύνη δεν θα είναι εύκολο να ξαπλώσουμε μπρούμυτα προκειμένου να μας κάνουν μασάζ στην πλάτη. Παράλληλα καλό θα είναι να αποφεύγουμε το μασάζ στην περιοχή της κοιλιάς. Πάντως όπως και αν γίνει ένα καθημερινό μασάζ θα μας ανακουφίσει από τα πρησμένα μας πόδια μας. Τέλος με το μασάζ το δέρμα μας θα κρατήσει την ελαστικότητα του.
Καρέκλα με δόνηση: η καρέκλα με δόνηση δεν φαίνεται να επηρεάζει το έμβρυο. Η καρέκλα με δόνηση είναι ένας εναλλακτικός τρόπος μασάζ. Στην περίπτωση που δεν μπορούμε να αποχωριστούμε την αγαπημένη μας καρέκλα με δόνηση, μπορούμε να κάνουμε το εξής. Ελαττώνουμε την πίεση που ασκείται στη μέση και στην πλάτη, έτσι ώστε να μην επιβαρύνουμε το σημείο αυτό και να δώσουμε μεγαλύτερη βαρύτητα στα χέρια και τα πόδια.

5. Ποια μέθοδο αποτρίχωσης μπορώ να ακολουθήσω κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης μου;
Κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης μας εκτός από την κοιλιά μας που όλο μεγαλώνει θα αυξηθεί και η τριχοφυΐα μας. Ο τρόπος αποτρίχωσης που έχουμε συνηθίσει να χρησιμοποιούμε εδώ και τόσο καιρό φαίνεται ότι θα μας συντροφεύει αυτούς τους 9 μήνες. Φυσικό είναι όσο μεγαλώνει η κοιλιά μας τόσο πιο δύσκολο είναι να κάνουμε αποτρίχωση σε μέρη που δεν βλέπουμε Οπότε ίσως η καλύτερη λύση είναι η επίσκεψη σε ένα ινστιτούτο ομορφιάς.
· Καλό θα είναι να αποφύγουμε την αποτρίχωση με κερί στην περιοχή της κοιλιάς
· Αποτριχωτικές κρέμες με την έντονη μυρωδιά τους μπορεί να μας προκαλέσουν ναυτία και ζαλάδα. Για το λόγο αυτό είναι καλύτερα να αποφευχθεί η χρήση τους.
· Η αποτρίχωση με το ξυραφάκι θα πρέπει να γίνεται με προσοχή μιας και όσο μεγαλώνει η κοιλιά μας δεν θα μπορούμε να βλέπουμε όλα τα σημεία του ποδιού μας αλλά ούτε και να τα φτάσουμε και υπάρχει ο κίνδυνος απρόσμενου κοψίματος.
· Laser. Στην περίπτωση που μέχρι τώρα κάναμε χρήση laser για την προσωπική μας αποτρίχωση είναι προτιμότερο να την διακόψουμε κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης μας. Το laser, μπορεί να βλάψει την υγεία του παιδιού για αυτό καλό θα είναι να διακοπεί η χρήση του και να χρησιμοποιούμε πιο πατροπαράδοτους τρόπους, πχ κερί, ξυραφάκι.

6. Είμαι έγκυος. Μπορώ να κάνω σφράγισμα σε ένα δόντι που χρειάζεται;
Ο οδοντίατρος θα πρέπει να γνωρίζει την ιδιαιτερότητα της κατάστασής μας. Κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης μας και κατά το πρώτο και δεύτερο τρίμηνο μπορεί να γίνουν κάποια σφραγίσματα μιας η δόση της τοπικής αναισθησίας είναι μικρή.
Όταν μάθουμε ότι είμαστε έγκυοι μετά την ανακοίνωση στους συγγενείς το δεύτερο πράγμα που πρέπει να κάνουμε είναι να κλείσουμε ραντεβού στον οδοντίατρο μας για καθαρισμό.
Επειδή η διάρκεια της εγκυμοσύνης μας είναι ιδιαιτέρως επιρρεπής για την στοματική μας υγιεινή θα πρέπει να ακολουθούμε και τη σωστή οδοντιατρική φροντίδα στο σπίτι, με καθημερινό και επιμελές βούρτσισμα.

7. Μπορώ να συνεχίσω κανονικά το πρόγραμμα γυμναστικής μου;
Από τη στιγμή που η γυμναστική αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μας δεν υπάρχει κανένας λόγος να διακόψουμε αυτή μας την συνήθεια εξαιτίας της εγκυμοσύνης μας. Η γυμναστική κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης μας, βοηθάει τόσο εμάς όσο και το έμβρυο μας. Κάθε φορά που αισθανόμαστε δυσφορία θα πρέπει να σταματάμε ενώ τα διαλείμματα θα πρέπει να είναι συχνά. Στην περίπτωση που δεν είμαστε τόσο fun του αθλητισμού και fitness επιβάλλεται να προσθέσουμε στο καθημερινό μας πρόγραμμα το περπάτημα. Μια βόλτα στα μαγαζιά είναι μια καλή αρχή. Στην περίπτωση που η γυμναστική δεν ήταν ποτέ μέρος του καθημερινού μας προγράμματος δεν υπάρχει λόγος να ξεκινήσουμε τώρα με βαριές ασκήσεις και εξαντλητικά προγράμματα. Ιδανική γυμναστική για την περίοδο της εγκυμοσύνης είναι το περπάτημα και το κολύμπι.

8. Το πρόγραμμα της γυμναστικής που ακολουθώ έχει και βάρη, μπορώ να το συνεχίσω τώρα που είμαι έγκυος. Ή είναι επικίνδυνο για το μωρό;
Κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης δεν υπάρχει κανένας λόγος να σταματήσουμε την καθημερινή μας γυμναστική. Εν τούτοις αυτή θα πρέπει να την προσαρμόσουμε τόσο στις καθημερινές μας ανάγκες και .όσο και στις απαιτήσεις του σώματος μας. Στην περίπτωσή όμως που η καθημερινή μας γυμναστική περιελάμβανε βάρη, θα πρέπει να τα ξεχάσουμε για λίγο. Τα βάρη επιβαρύνουν την μέση μας και δεν διευκολύνουν ούτε και προσφέρουν τίποτα στην κατάστασή μας.

9. Έχω ακούσει ότι το η χρήση του κινητού επηρεάζει το έμβρυο. Πρέπει να την ελαττώσω; Και τι γίνεται με τις υπόλοιπες ηλεκτρικές συσκευές;
· Κινητό: Καλό θα είναι να ελαττώσουμε τη χρήση του κινητού μας τηλεφώνου κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης μας. Έρευνες έδειξαν ότι η χρήση του κινητού τηλεφώνου κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης επηρεάζει την συμπεριφορά του βρέφους.
· Φούρνος μικροκυμάτων: Κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης μας δεν υπάρχει λόγος να αλλάξουμε τη συνήθειά μας, να ζεσταίνουμε το φαΐ στο φούρνο μικροκυμάτων. Το θέμα είναι να γίνεται η σωστή χρήση του. Πχ δεν τρώμε κατευθείαν το φαΐ από το φούρνο μικροκυμάτων, το αφήνουμε λίγο στην άκρη προκειμένου να πάρει τη θερμοκρασία δωματίου. Επίσης καλό θα είναι να αποφεύγουμε να χρησιμοποιούμε τον φούρνο μικροκυμάτων μας όταν αυτός είναι παλιός.

10. Πρέπει να αποχωριστώ το αυτοκινητάκι μου τώρα που έμαθα ότι είμαι έγκυος;
Στην περίπτωση που η εγκυμοσύνη μας παρουσιάζει επιπλοκές όπως ζαλάδες και ναυτία θα πρέπει να αποφεύγουμε την οδήγηση και να αρκεστούμε στη θέση του συνοδηγού. Στους πρώτους μήνες της εγκυμοσύνης δεν απαγορεύεται η οδήγηση πάντα όμως προσέχοντας τη στάση του σώματός μας και τη σωστή τοποθέτηση της ζώνης. (Το κάτω μέρος της ζώνης πρέπει να τοποθετείται κάτω από την κοιλιά μας και σε καμία περίπτωση πάνω σε αυτή καθώς ενδέχεται να πιεστεί το έμβρυο). Όσο όμως οι μήνες περνάνε, είναι προτιμότερο να μην οδηγούμε τόσο για την δική μας ασφάλεια όσο και του εμβρύου.

11. Είμαι 4 μηνών έγκυος μπορώ να συνεχίσω κανονικά το μπάνιο στη θάλασσα και την ηλιοθεραπεία. Στην περίπτωση που ο ήλιος κάνει κακό στο δέρμα μου να κάνω solarium;
Κολυμπάμε άφοβα. Το κολύμπι είναι η καλύτερη γυμναστική για την περίοδο της εγκυμοσύνης μας. Αυτό που πρέπει να προσέξουμε είναι η θάλασσα να είναι καθαρή και να μην αφήνουμε το μαγιό να στεγνώνει πάνω μας. Για αυτό έχουμε πάντα στην τσάντα της θαλάσσης ένα δεύτερο μαγιό για αλλαγή.
Ηλιοθεραπεία. Η ηλιοθεραπεία καλό θα είναι να αποφεύγεται κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης μας, μιας και το δέρμα μας είναι αισθητά πιο ευαίσθητο και πιο επιρρεπές σε ηλιακές βλάβες. Πανάδες, ελιές και σημάδια εμφανίζονται πολύ συχνά την περίοδο της εγκυμοσύνης για αυτό συμβάλλουμε στην ανάπτυξή τους.
Solarium: Αν και δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι το solarium, προκαλεί προβλήματα στο έμβρυο, καλό θα είναι να αποφευχθεί κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης μας. Η άμεση επαφή της ακτινοβολίας πάνω στο δέρμα της εγκύου και την κοιλίάς μας δεν είναι και η καλύτερη ιδέα.

12. Υπάρχουν κάποιες τροφές που πρέπει να αποφεύγω τώρα που είμαι έγκυος. Πχ σούσι, ψάρι, συκώτι, ωμές σαλάτες, μη παστεριωμένο γάλα, αβγά)
Κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης μας αποφεύγουμε να τρώμε μισοψημένα φαγητά. Το κρέας και το κοτόπουλο πρέπει να είναι πολύ καλά μαγειρεμένα.
Στις μισομαγειρεμένες τροφές υπάρχει ο κίνδυνος να αναπτυχθούν μικρόβια όπως σαλμονέλα και τοξόπλασμα.
Εκτός από το κρέας πρέπει να αποφεύγεται το ωμό ψάρι και το σούσι.
Μαγιονέζα, αβγολέμονο κτλ θα πρέπει επίσης να αποφεύγονται μιας και περιέχουν ωμό αβγό. Το ωμό αβγό είναι η βάση για να δημιουργηθεί το μικρόβιο της σαλμονέλας.
Όταν οι συνθήκες μας υποχρεώνουν να φάμε σε κάποιο εστιατόριο που δεν γνωρίζουμε την προέλευση των φαγητών του θα πρέπει να είμαστε προσεκτικές στις επιλογές μας. Αποφεύγουμε φαγητά που περιέχουν κιμά και σαλάτες με πράσινα χόρτα.

13. Είμαι χρόνια εθελοντής αιμοδότρια, μπορώ να συνεχίσω να δίνω αίμα τώρα που είμαι έγκυος;
Κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης θα είναι καλό να μην δίνουμε αίμα. Δίνοντας αίμα τα ποσοστά του σιδήρου πέφτουν και υπάρχει ο κίνδυνος αναιμίας. 14. Μπορώ να ταξιδεύω με το αεροπλάνο τώρα που είμαι έγκυος; Θέλουμε να κάνουμε ένα ταξίδι με το αεροπλάνο. Άραγε η κατάστασή μας, μας επιτρέπει τέτοιου είδους εξορμήσεις μέσω του αέρα; Στην περίπτωση που η εγκυμοσύνη μας έχει επιπλοκές, όπως υψηλή πίεση, αιμορραγία ή διαβήτη. θα πρέπει να αποφεύγονται ταξίδια με το αεροπλάνο. Ένα σοβαρό πρόβλημα που μπορεί να παρουσιαστεί κατά την διάρκεια του ταξιδιού και ειδικά σε πολύωρα ταξίδια είναι η θρόμβωση. Για την αποφυγή της θρομβώσεις υπάρχουν ειδικές κάλτσες που μπορούμε να φορέσουμε αλλά θα πρέπει σε όλη την διάρκεια του ταξιδιού να έχουμε τεντωμένα και λίγο ανυψωμένα τα πόδια μας. Πριν από την απόφασή μας να ταξιδέψουμε με αεροπλάνο θα πρέπει να το συζητήσουμε με τον γυναικολόγο μας προκείμενου να πάρουμε και την δική του γνώμη και συμβουλή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου